Interessant en waardevol blijven voor je klanten? Dat valt of staat met goed ondernemerschap. Maar wat zijn daarvoor de vereisten? Je leest het in onze whitepaper Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche (deel 1): Transitie en Ondernemerschap. Vraag hem hieronder aan.
Juist omdat het vakgebied van de verzekeraar zo sterk verandert, is goed ondernemerschap van groot belang. Je kennis up-to-date houden, meebewegen met de ontwikkelingen, modern leiderschap tonen – dat komt er allemaal bij kijken. In onze whitepaper vind je een aantal artikelen van Kees Dullemond over ondernemen in de verzekeringsbranche. Centraal in de verhalen staat het ondernemerschap binnen de bredere macro-ontwikkelingen. Je komt onder meer de onderstaande onderwerpen tegen.
Succesvol ondernemerschap in een verzekeringskantoor vereist (persoonlijke) kwaliteiten van de ondernemer op 3 hoofdaspecten: leiderschap, vakmanschap en stuurmanschap. Die hoofdaspecten zijn onder te verdelen in de tien O’s van succesvol ondernemen. Welke zijn dat? In onze whitepaper hebben we ze voor je op een rijtje gezet.
Bedrijven doorlopen een levenscyclus, een opeenvolgend patroon van verschillende fasen in hun bestaan. Steeds weer moet de ondernemer andere accenten leggen. Welke fasen zijn het? En wanneer moet welk aspect prioriteit krijgen? Je leest het in onze whitepaper.
Meebewegen met de veranderingen in de markt is voor de verzekeraar cruciaal. Doe je dat niet en schat je de consequenties niet tijdig in, dan kan dat tot een crisis in je bedrijf leiden. Wat zijn precies de oorzaken van een crisis? En wat kun je doen om een crisis te voorkomen? In onze whitepaper noemen we 10 succesfactoren.
De verzekeringsmarkt verandert structureel van karakter. De rol en positie van klant en verzekeraar wijzigen. En het intermediair? Hoe ziet zijn toekomst eruit? Heeft het intermediair eigenlijk nog wel toekomst? Je leest het in onze whitepaper.
Niet alleen reizen en boeken worden veelal via internet verkocht. Dat geldt ook voor verzekeringen. En vergeet de vergelijkingssites niet die ondersteuning geven bij het kiezen van een passende verzekering. Wat betekent dit voor de distributiewijze en samenstelling van het dienstenaanbod van het intermediair? Dit komt aan de orde in onze whitepaper.
In de nieuwe financiële dienstverlening draait het om communicatie en beleving: wie het contact met de klant het beste weet te organiseren komt als overwinnaar uit de bus. Hoe win je de wedstrijd? Dat staat in onze whitepaper.