Als financieel dienstverleners moet u meegaan met de technologische revolutie. Doet u dat niet, dan halen concurrenten die wel innoveren u links en rechts in. Bijblijven in uw vakgebied? Volg de vernieuwde HBO Bachelor Financial Services Management (FSM) van NIBE-SVV. In deze opleiding krijgen FinTech en innovatie, maar ook klantgericht handelen extra aandacht. Dat geeft het Bachelorgetuigschrift dat u aan het eind van de rit ontvangt nog meer waarde.
De Bank of America heeft een virtuele assistente ‘in dienst’ die klanten informatie geeft over hun rekening en overschrijvingen afhandelt. Een Franse bank heeft het verwerken van kredietaanvragen geautomatiseerd. En een grote Aziatische financieel dienstverlener heeft een app geïntroduceerd waarmee klanten snel en gemakkelijk een lening kunnen aanvragen.
Zomaar drie voorbeelden van het benutten van nieuwe technologieën in het financiële vakgebied. Ook in Nederland worden ze toegepast. Consumenten ondervinden daarvan veel gemak. Ze staan bij hun bank niet meer in de rij voor een balie, hebben niets meer te maken met de openingstijden van hun verzekeringskantoor en hoeven sowieso steeds minder tijd te steken in het invullen van allerlei papieren formulieren. In plaats daarvan maken ze handig gebruik van computer en mobiel.
Ook voor organisaties in de financiële dienstverlening heeft de digitale revolutie voordelen. Computers nemen werk uit handen en dat scheelt tijd en geld. Voor de medewerkers komt het meer aan op advisering. Ze hebben hun handen nu meer vrij om met klanten om de tafel te zitten. Daarnaast ontstaan er, naast het wegvallen van banen, nieuwe functies. Denk aan software engineers, front-end engineers en PHP-developers.
Meegaan met de technologische ontwikkelingen is voor de financieel dienstverlener eerder noodzakelijk dan gewenst. De consument verwacht gebruiksgemak. En de concurrentie zit niet stil. Als prominent opleider voor de financieel dienstverlener doen wij dat evenmin. We hebben onze HBO Bachelor Financial Services Management (FSM) vernieuwd. Het programma is uitgebreid met de modules FinTech en Innovatie en Klantgericht handelen binnen de financiële dienstverlening.
Mens en machine gaan binnen de financiële wereld steeds meer hand in hand. U leert er alles over in de toegevoegde module FinTech en innovatie. Aan bod komen onder meer de invloed van digitalisering, innoveren en duurzaamheid en productontwikkeling en marketing. We besteden daarnaast aandacht aan big data. Met big data heeft u een enorme hoeveelheid relevante informatie tot uw beschikking. Maar de kunst is om de gegevens te analyseren en te verzilveren.
Net zo belangrijk als kennis van de moderne technologie is de vaardigheid om klantgericht te handelen. De consument wordt graag op zijn wenken bediend. Hoe ziet een adviestraject eruit? Wat houdt klantgericht adviseren in? En hoe gaat u om met lastige klanten? Na afloop van de opleiding weet u het.
Met onze vernieuwde Bacheloropleiding bereidt u zich optimaal voor op de toekomst van de financieel dienstverlener. De opleiding is vooral interessant omdat uw werkpraktijk centraal staat. Zo stelt u in de module Financiële planning een integraal plan op voor een klant. Dat plan, aan alle kanten bekeken, beoordeeld en aangescherpt, kunt u hem concreet voorleggen. En ook andere klanten kunt u dan naar grote tevredenheid bedienen.
Ook interesse in onze andere opleidingen? Bekijk ons actuele aanbod. Vragen? Behoefte aan een opleidingsadvies? Bel ons op 035 - 7 506 155 of plaats een terugbelverzoek. We maken graag tijd voor u.