Het eerste deel van de whitepaper Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche heeft een vervolg gekregen. Onlangs is deel twee uitgekomen en inmiddels kosteloos te downloaden. Waar de aandacht in het eerste deel vooral uitging naar het ondernemerschap en de grotere ontwikkelingen in de branche, belicht dit tweede deel met name de gevolgen van de transitie voor de bedrijfsvoering en het management van een financieel dienstverlener.
Technologische vernieuwing, macro-economische veranderingen, aanpassingen in wet- en regelgeving: de verzekeringsbranche is de afgelopen jaren flink veranderd. Binnen de nieuwe marktorde die zich langzaam maar zeker begint af te tekenen, is een centrale rol weggelegd voor het ondernemerschap van de financieel dienstverlener. De Beursbengel signaleerde die ontwikkeling vroegtijdig en publiceerde er de laatste jaren regelmatig artikelen over. De meest belangwekkende zijn gebundeld in deze uit twee delen bestaande whitepaper Ondernemerschap in de Verzekeringsbranche.
Het tweede deel gaat vooral in op de gevolgen van alle veranderingen voor de bedrijfsvoering en het management. Klantbelang is dan belangrijk. En uiteindelijk natuurlijk vooral de doorvertaling daarvan naar de eisen voor een echte klantgerichte organisatie. Zo bezien betekent succesvol ondernemen ook: een helder marketingbeleid met transparante klantbeloftes en duidelijke bedieningsconcepten, zodat de klant precies weet waar hij aan toe is.
Wilt u deel II van de Whitepaper Ondernemerschap in de verzekeringsbranche downloaden?
Deel II Bedrijfsvoering en management
Wilt u deel I nog downloaden? Ook dat kan.
Deel I Transitie en ondernemen
Wij wensen u veel nieuwe inzichten en leesplezier toe!