Cookies
Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden. Deze informatie gaat over je gedrag op de website. Er zijn verschillende soorten cookies zoals de functionele en de analytische cookies. De functionele cookies vallen buiten de cookiewet. Deze cookies hebben namelijk een functionele rol binnen een website. Denk hierbij aan een winkelwagentje, een login onthouden of vastleggen dat andere cookies wel of niet mogen worden geplaatst. Daarnaast plaatsen wij ook analytische cookies. Met het plaatsen van deze cookies krijgen wij informatie over bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves met het doel om onze diensten te kunnen verbeteren. Hierbij worden de gegevens geanonimiseerd waardoor wij hiermee geen persoonsgegevens verwerken en hebben wij je toestemming niet nodig. Waar we wel je akkoord voor nodig hebben, zijn de marketing cookies voor advertentie- en personalisatiedoeleinden. Onder ‘Cookie instellingen aanpassen’ kun je zelf aangeven welke voorkeuren je hebt. Meer informatie vind je in onze privacy- en cookieverklaring.
Letsel door bijvoorbeeld een verkeersongeluk of bedrijfsongeval kan grote impact hebben. Juist daarom zijn de betrokken slachtoffers of nabestaanden gediend met een vlotte en afdoende afhandeling van een schadeclaim. Dit vraagt om deskundigheid van de schadebehandelaar of de belangenbehartiger.
De afhandeling van een schadeclaim wil nog weleens (te) traag verlopen. Dat leidt dan tot verwijten van de betrokken slachtoffers, nabestaanden of belangenbehartigers. Soms zijn de verwijten terecht, maar niet altijd. Er kunnen twee goede redenen zijn dat een dossier nog niet kan worden gesloten.
Bij de eerste reden draait het om de aansprakelijkheid. Soms is het meteen duidelijk wie aansprakelijk is, en dan kan een claim vlot worden afgehandeld. Maar soms is het niet meteen duidelijk. Het kan dan zelfs jaren duren voordat is vastgesteld wie voor welk deel van de schade aansprakelijk is. Pas daarna kan de verzekeraar een definitieve regeling treffen.
De tweede reden heeft alles te maken met het vaststellen van het letsel. Bij het oplopen van (ernstig) letsel kun je de volgende dag niet tot een regeling komen, want het is dan nog niet bekend wat de schade is en hoeveel tijd een eventuele genezing in beslag neemt. En hoe erg zijn de gevolgen? Zijn er nog (vervolg)operaties nodig? Kan het slachtoffer zijn beroep nog uitoefenen? Zijn studie vervolgen? De huishouding doen? Het kan jaren duren voordat er uitsluitsel is.
Terechte verwijten of niet, een professionele beoordeling en afhandeling van een schadeclaim valt of staat met de deskundigheid van de schadebehandelaar. Er is veel behoefte aan goed opgeleide specialisten, enerzijds bij verzekeraars en gespecialiseerde schaderegelingsbureaus, anderzijds bij rechtsbijstandsverzekeraars en advocaten- of rechtshulpbureaus. In dit laatste geval staat het behartigen van de belangen van slachtoffers centraal.
Het vakgebied personenschade biedt interessante mogelijkheden en loopbaankansen. Geïnteresseerd? Volg dan bij NIBE-SVV een opleiding personenschade. U doet de kennis op die van belang is, maar ontwikkelt ook uw communicatieve vaardigheden. Juist in dit vakgebied is dat van belang.